NL | EN
Deeldit
opFacebook
Deeldit
opTwitter

NU.nl

NU.nl

15-11-2011 | 10.50

Aan het einde van het vorige millenium zagen een aantal internet-ondernemers de kans om een stap te wagen waar de traditonele krantenuitgevers nog niet aan toe waren. Gratis nieuws via internet, volledig gefinancierd door advertenties. Deze voorsprong op de gevestigde orde, de URL met slechts twee letters en een Spartaanse vormgeving hebben ervoor gezorgd dat dit concept Nederlands populairste nieuwssite is geworden. Een positie die nog steeds stand houdt.

Inmiddels worden er meer NU.nl pagina’s via mobiel gelezen dan op de website. En de online tijdsbesteding van de doelgroep verschuift. De aandacht van de lezers is gefragmenteerd en ze verzuipen in een om aandacht schreeuwende stroom van 'likeable' content. Dat maakt het voor NU.nl noodzakelijk om na te denken over de toekomst. Hoe zorgen we ervoor dat ons nieuws tussen de persoonlijke conversaties en opwindende content door gelezen wordt? Wat gebeurt er als het intypen van de bekende URL niet meer nodig is om op de hoogte te zijn van wat er in de wereld gebeurt?

Als product manager werk ik samen met redactie, sales en techniek aan een nieuwsmerk dat aansluit bij de veranderende behoeften van lezers en adverteerders. Dat dwingt mij om ook om een volgende stap te wagen en ons product los te zien van de traditionele verschijningsvorm, al is deze slechts een jaar of tien oud. Dit alles zal aan bod komen op woensdag 16 november tijdens De Toekomst van de Krant #2 in De Verdieping.

Door: Jesse Burkunk (gastblogger)